På www.urbanguide.dk kan du som kunde købe værdibeviser til varer og tjenesteydelser fra vore mange samarbejdspartnere/udbydere. urbanguide.dk er udelukkende formidler af aftalen. Det er samarbejdspartneren, og ikke URBANGuide, der leverer de varer eller tjenesteydelser, som et af URBANGuides samarbejdspartneres udstedt værdibevis eller ordrebekræftelse (kvittering) giver adgang til. URBANGuide er således at regne for et annoncemedie, der alene formidler kontakt mellem dig som forbruger og samarbejdspartneren/ leverandøren. Ansvaret for aftalens opfyldelse er Samarbejdspartneren/leverandøren. Du skal derfor rette henvendelse til denne, hvis du har spørgsmål vedrørende det specifikke produkt.
Du skal være mindst 18 år for at handle på hjemmesiden, medmindre andet er angivet på den pågældende hjemmeside. Ved bestilling af varer på URBANGuides hjemmeside bekræfter du, at du er 18 år eller derover. Derudover accepterer du samtlige URBANGuides betingelser og cookie- og privatlivspolitik.
1. Bestilling
Din bestilling foretages online via www.urbanguide.dk og kan ikke ske ved telefonisk henvendelse.
Ved bestilling angiver du navn, adresse, e-mail og kortoplysninger, som behandles i henhold til URBANGuides privatlivspolitik.
Har du gennem URBANGuide købt et værdibevis til en af vores samarbejdspartnere, vil værdibeviset, når købet er gennemført, blive sendt pr. e-mail til den e-mailadresse, som du angiver i forbindelse med bestillingen. Afsendelsen af værdibeviset sker umiddelbart efter, at betalingen er registreret på vores konto. Værdibeviset kan udskrives og kan indløses hos den relevante samarbejdspartner. Hvis gavekortet / værdibeviset ikke er kommet inden for 2 timer, skal du rette henvendelse til kundeservice. Husk at tjekke i mapperne spam/uønsket post/reklamer.
Har du gennem URBANGuide indgået aftale med én af vores samarbejdspartnere om køb af en vare, som samarbejdspartneren skal levere til dig, modtager du pr. e-mail en ordrebekræftelse (kvittering) på, at købet af varen er gennemført. Levering af varen vil blive foretaget i overensstemmelse med, hvad der er angivet i den specifikke deal, og hvad der fremgår af ordrebekræftelsen (kvitteringen).
Som køber bør du tjekke at, ordrebekræftelsen på varen eller gavekortet/værdibeviset er i overensstemmelse med det, du bestilte. Hvis ikke, skal du hurtigst muligt rette henvendelse til URBANGuide eller samarbejdspartnerens kundeservice enten pr. e-mail eller telefon, så din ordre bliver korrekt.
På URBANGuides hjemmesider fremgår kontaktoplysningerne i toppen eller bunden af siden eller under linkene ”kontakt os”, ”kontakt” eller ”kundeservice”.
2 Betaling og sikkerhed
Betalingen trækkes via din valgte betalingsmetode straks, når du har gennemført din bestilling. Købet af en URBANGuide-deal er først gennemført, hvis og når det lykkes os at registrere betalingen. Skulle betalingen ikke lykkes ved første forsøg (f.eks. fordi den angivne kortkonto ikke eksisterer, ikke har dækning, kreditkortnummeret er forkert eller kortet har nået kreditgrænsen), gennemføres købet af dealen ikke.
Priserne på URBANGuide er fastsat i overensstemmelse med samarbejdspartneren. URBANGuide tilregner et fast administrationsgebyr på DKK7,-, som dækker over omkostninger til administration i form af kundeservice. Det samlede administrationsgebyr vil fremgå af prisoversigten inden endelig betaling.
Alle anførte priser er vejledende priser inkl. 25% moms, afgifter og told.
Når din betaling er gennemført, modtager du, som nævnt ovenfor, en ordrebekræftelse samt et gavekort/værdibevis pr. e-mail. Denne e-mail er din kvittering og dit bevis for, at din ordre og betaling er gennemført. Det er ikke muligt at betale pr. efterkrav.
Ved betaling hos URBANGuide, anvendes Epay i forbindelse med køb af varer og betaling med kreditkort. Såvel Epay som URBANGuides internethandel er godkendt.
Du kan benytte Dankort, VISA, Visa Electron, Mastercard, American Express, JCB og Maestro. Derudover kan du betale med Vialbill og MobilePay.
Særligt vedr. betaling via Viabill:
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dit værdibevis. Herefter skal du betale din
månedsydelse den 20. i hver måned.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Har du allerede en Viabill konto, koster det 39kr. i gebyr hver måned.
3. Levering
Vedrører dit køb en vare, gælder samarbejdspartneres leveringsbetingelser.
Er din levering forsinket eller fejlleveret, og skyldes det ikke URBANGuide, kan vi ikke stilles til ansvar, og du skal derfor rette henvendelse til samarbejdspartneren. Du er naturligvis altid velkommen til at ringe til kundeservice og høre, om vi kan hjælpe dig.
3.1 Særligt vedr. indløsning af værdibeviser og gavekort hos samarbejdspartnere
Samarbejdspartneren kan være nødt til at begrænse adgangen til en given vare eller tjenesteydelse. Eksempelvis kan partneren øremærke en vis del af kapaciteten på et givent tidspunkt til URBANGuide, hvorfor du som kunde kan opleve, at partneren melder udsolgt trods tilsyneladende ledig kapacitet. Der tages forbehold for eventuelle udsolgte datoer. Ønsker du at indløse dit værdibevis på en bestemt dato, anbefaler vi derfor, at du indløser dit værdibevis hurtigst muligt eller reserverer den pågældende dato hos samarbejdspartneren.
Alle værdibeviser er forsynet med en unik kode. Samarbejdspartneren skal bruge denne kode, når du indløser dit værdibevis. Kopiering af eller manipulering med værdibeviserne er ikke tilladt. Ved mistanke om kopiering eller manipulering forbeholder URBANGuide sig retten til at videregive de relevante indsamlede oplysninger til den respektive samarbejdspartner.
4. Force Majeure
Hverken URBANGuide eller samarbejdspartneren er ansvarlige for manglende opfyldelse af sine forpligtelser i henhold til aftalen, hvis den manglende opfyldelse af handlen skyldes force majeure eller tvingende omstændigheder, og parterne ikke ved aftalens underskrift burde have taget hindringen i betragtning eller senere kunne have undgået den.
5. Fortrydelsesret
Du har altid 14 dages fortrydelsesret i henhold til dansk lovgivning, når du handler på internettet. Dette gælder naturligvis også hos URBANGuide og hos vores samarbejdspartnere. Gør du brug af fortrydelsesretten er det vigtigt, at du oplyser dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer samt ordrenummer, så samarbejdspartneren/udbyderen har mulighed for at identificere dig.
Har du købt en vare fra samarbejdspartneren, løber fortrydelsesfristen fra den dag, du modtager varen. Fortryder du dit køb, skal du inden fortrydelsesfristens udløb give samarbejdspartneren/udbyderen meddelelse om, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du skal sende din vare retur til afsenderadressen inden for 14 dage efter, du har givet meddelelse til samarbejdspartneren om at du ønsker at udnytte fortrydelsesretten. Vi anbefaler så vidt det er muligt, at man benytter track & trace ved returneringer, så du kan dokumentere afsendelse og modtagelse. Det er vigtigt, at du modtager en kvittering fra forsendelsesstedet om, at du har tilbagesendt varen inden for de gældende 14 dage i tilfælde af, at der opstår forsinkelser med leveringen.
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Det er ikke muligt at fortryde et køb, efter at et værdibevis til en tjenesteydelse er blevet indløst hos URBANGuides samarbejdspartnere.
Særligt for køb af deals, som sendes direkte fra samarbejdspartneren.
Der gælder de samme regler for fortrydelse af en fysisk vare, som ved fortrydelses af værdibeviset. Fortrydelsesfristen løber dog først fra den dag, du modtager varen, hvis varen skal sendes direkte fra samarbejdspartneren, og ikke kræver indløsning af et værdibevis.
Du skal også sende din vare retur til afsenderadressen, inden for 14 dage efter, du har givet meddelelse til samarbejdspartneren om, at du ønsker at udnytte fortrydelsesretten. Information om samarbejdspartneren fremgår af dit værdibevis.
Værdiforringelse
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, kan det betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Bemærk manglende original emballage kan medføre en værdiforringelse, sørg derfor at returnere med original emballage, hvis du vil være sikker på at modtage hele købsløbet retur.
5.1 Særligt vedr. fortrydelse af gavekort/værdibeviser
Har du endnu ikke indløst dit værdibevis, udnytter du din 14 dages fortrydelsesret ved at give URBANGuide meddelelse herom pr. e-mail. E-mailen skal være afsendt inden for 14 dage fra du modtog værdibeviset pr. mail. Du skal desuden returnere værdibeviset pr. e-mail til kundeservice@urbanguide.dk inden for 14 dage efter, du har givet meddelelse om, at du udnytter din fortrydelsesret. Det er vigtigt, at du gemmer den afsendte e-mail med angivelse af dato som bevis for, at du rettidigt har givet meddelelse om udnyttelse af fortrydelsesretten og returneret værdibeviset.
Vær opmærksom på, at du ikke har fortrydelsesret ved køb af værdibeviser til bl.a. nedenstående ydelser i henhold til forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2:
- persontransport, fx rejser med fly, bus, tog, taxi mv.
- indkvartering, fx ophold på hotel, vandrehjem eller campingplads og leje af sommerhus
- forplejning, fx restaurantbesøg og levering af mad (catering),
- fritidstilbud, fx biografbesøg, teaterforestillinger, koncerter, sportsstævner mv.,
Dette er dog betinget af, at det fremgår af aftalen, hvornår (hvilken dag eller bestemt periode) den aftalte begivenhed skal finde sted. Efter benyttelse af værdibeviset på f.eks. rejsearrangørens hjemmeside eller efter fuldførelse af booking kan fortrydelsesretten heller ikke gøres gældende.
5.2 Særligt om pakkerejser
Ved pakkerejser gælder nedenstående betingelser. Ved en pakkerejse forstås en kombination af mindst to af følgende elementer, såfremt de af arrangøren udbydes samlet eller har været udbudt på forhånd og sælges samlet, og såfremt den samlede ydelse har en varighed på over 24 timer eller omfatter overnatning:
- transport
- indkvartering
- anden turistmæssig ydelse, der ikke er direkte knyttet til transport eller indkvartering, men som udgør en væsentlig del af pakkerejse
Ændring og afbestilling inden afrejse
Har du booket dit ophold/rejse hos hotellet/rejsearrangøren henviser vi til hotellet/rejsearrangørens til enhver tid gældende ændrings- og afbestillingsregler.
Kundens forpligtelser
Kunden er ansvarlig for at have gyldigt pas, visum og eventuelle vaccinationer. Pas skal som udgangspunkt være gyldigt 6 måneder efter hjemkomstdato. Udenlandske statsborgere skal kontakte deres respektive ambassader, hvor de kan få oplysninger om, hvilke krav der stilles til deres lands statsborgere. URBANGuide kan ikke stilles til ansvar for omkostninger, som undladelse heraf måtte medføre for kunden. Kunden skal rette sig efter gældende ordensbestemmelser og de anvisninger, der gives af rejseledere/rejsearrangører, transportører og andre, der har forbindelse med pakkerejsens gennemførelse.
Hverken URBANGuide eller samarbejdspartnere er ansvarlig for eventuelle følger af sygdom, ulykkestilfælde og lignende under rejsen, og det påhviler kunden selv at afholde udgifter til lægehjælp, hospitalsophold, særlig hjemtransport m.v. Kunden skal holde sig orienteret hos rejsebureauets lokale repræsentant eller gennem opslag på hotellet om hjemrejsetidspunkt, herunder om eventuel ændring heraf i forhold til det på rejsebeviset anførte tidspunkt.
Møder kunden ikke rettidigt ved hjemrejsen, mister kunden retten til denne og må selv foretage hjemrejse for egen regning. URBANGuide er ligeledes uden ansvar for, om kunden, som selv sørger for transport til lufthavn ved hjemrejsen, foretager rettidigt check-in.
Kunden bærer ansvaret for, at såvel egen person som bagage er egnet til fly- eller bustransport. Det bemærkes, at gravide ikke må være passagerer i et fly, når de er i 8. eller 9. måned.
Aflysning
URBANGuide og samarbejdspartnere har ret til at ændre eller aflyse rejsen og kunderne vil blive informere uden ugrundet ophold herom.
URBANGuide forbeholder sig ret til:
- at foretage ændringer af flyafgang eller check ind/ud på destinationen, eller uregelmæssigheder, som almindeligvis må betragtes som bagatelagtige.
- at aflyse, hvis aflysningen skyldes, at antallet af tilmeldte til en pakkerejse er mindre end et i aftalen angivet minimum.
Rejseforsikring
Vi anbefaler at kunden har en rejseforsikring eller tilkøber sig én.
6. Henvendelser vedr. fejl, reklamationer og andet
Opstår der fejl eller problemer i forbindelse med dit køb på URBANGuide, kan du naturligvis rette henvendelse til urbanguide.dk eller den pågældende samarbejdspartners kundeservice, som vil være behjælpelige med at løse problemet.
Købelovens ufravigelige mangelsregler finder anvendelse ved forbrugerkøb, der er omfattet af købeloven.
Opdager du fejl ved varen, har fået leveret en forkert vare, eller viser varen sig på anden måde at være mangelfuld, skal du reklamere til samarbejdspartneren/udbyderen inden for rimelig tid. Det betyder, at du skal rette henvendelse til samarbejdspartneren/udbyderen pr. e-mail eller telefon og gøre opmærksom på problemet hurtigst muligt. Hvis fejlen ikke kan afhjælpes via e-mail eller telefon, vil du få instruktioner om andre løsningsmuligheder, som f.eks. reparation eller ombytning af varen. Efter 2 år fra modtagelse af varen gælder din reklamationsret ikke længere.
Klager over utilfredsstillende oplevelser skal rettes til samarbejdspartneren. Dog vil vi hos URBANGuide gerne høre fra dig, hvis du har haft en sådan oplevelse hos en af vore samarbejdspartnere, så vi kan reagere på det og være behjælpelige ved en eventuel klagesag. Til brug for evaluering af vores samarbejdspartnere vil vi gerne høre om din oplevelse på kundeservice@urbanguide.dk.
Hverken URBANGuide eller vores samarbejdspartnere kan gøres ansvarlige for et beløb, der er større end gavekortet/værdibevisets værdi.
6a. Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til partneren der har leveret dit produkt/rejser/ ophold mv. Kontaktoplysninger er angivet på dit værdibevis, sendt til dig på email. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet via www.kfst.dk eller Forbrugerklagenævnet, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center For Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, https://naevneneshus.dk/.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr . Ved indgivelse af en klage skal du angive annoncørens e-mailadresse.
7. Forældelse af gavekort og værdibeviser
Gyldighedsperioden for dit gavekort/værdibevis er som udgangspunkt angivet på beviset. Hvis ikke der er angivet noget på gavekortet/beviset, er gyldighedsperioden 3 år fra udstedelsen, dvs. fra den dato du modtog det pr. e-mail eller pr. post. Hvis du har købt et værdibevis, som vedrører en vare, der kun udbydes af vores samarbejdspartner i en begrænset periode, på en bestemt dato el. lign. (f.eks. et arrangement/event), vil værdibevisets gyldighed automatisk være begrænset hertil.
8. Ansvarsbegrænsning og forbehold
URBANGuide forbeholder sig ret til at ændre nærværende betingelser til enhver tid. De gældende betingelser vil altid være tilgængelige i en opdateret version på www.urbanguide.dk.
URBANGuide fraskriver sig ethvert ansvar for de varer eller tjenesteydelser, som leveres fra samarbejdspartnerne i forbindelse med indløsningen af værdibeviset eller levering af varer. Den vare eller tjenesteydelse, som dit værdibevis eller ordrebekræftelse (kvittering) giver adgang til, leveres af samarbejdspartneren, hvorfor URBANGuide ikke er ansvarlig for eventuelle fejl eller mangler i forbindelse med samarbejdspartnernes levering af varen eller tjenesteydelsen, medmindre andet følger af ufravigelig lovgivning. Eventuelle reklamations- eller erstatningskrav skal rettes mod samarbejdspartneren.
Vi bestræber os på, at vores hjemmesider er tilgængelige døgnet rundt, men kan af mange årsager ikke garantere, at siderne til enhver tid er i fuld funktion og fejlfri. URBANGuide kan ikke drages til ansvar for eventuelle følger pga. brug af hjemmesiderne, såsom skader på dit computersystem eller tab af data.
Du er selv ansvarlig for det tekniske udstyr og software, som kræves for at kunne benytte hjemmesiderne, f.eks. internetadgang, browser, e-mail m.m. URBANGuide fraskriver sig derfor ansvar for ethvert tab forårsaget af, at du har anvendt servicen uden at følge de tekniske kravspecifikationer og supplerende vejledninger.
8.1 Ansvarsbegrænsninger i forhold til gavekort og værdibeviser
URBANGuide er ikke forpligtet til at udbetale erstatning for et eventuelt tab, du måtte lide som følge af
- at værdibeviset ikke er blevet indløst af kunden selv eller samarbejdspartneren
- at varen eller tjenesteydelsen ikke svarede til dine forventninger
- samarbejdspartnerens konkurs eller lukning
- andre forhold der berører den tjenesteydelse eller vare, som værdibeviset vedrører
9. Behandling af personoplysninger
Når du køber et værdibevis på urbanguide.dk, registrerer vi de oplysninger, som du afgiver om navn, adresse, telefonnummer og e-mail. Oplysninger, du afgiver derudover i din brugerprofil, er frivillige. Sweet Media Group ApS er ansvarlig for indsamling og håndtering af data. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Det er kun et begrænset antal medarbejdere, som har adgang til dine data. Ved angivelse af din e-mailadresse og dit telefonnummer i forbindelse med dit køb på URBANGuide, accepterer du, at URBANGuide må videregive disse oplysninger til samarbejdspartneren, så denne kan levere den varer eller tjenesteydelse du har købt. Samarbejdspartneren bruger f.eks. oplysningerne i forbindelse med “track and trace” af forsendelsen.
Samarbejdspartneren er herefter selvstændig dataansvarlig, og spørgsmål og anmodninger om indsigt skal derfor rettes direkte til samarbejdspartneren.
Personoplysningerne registreres hos Sweet Media Group ApS, og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på urbanguide.dk er Sweet Media Group ApS,
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@urbanguide.dk
Kopiering af eller manipulation med ordrebekræftelser, gavekort eller værdibeviser o. lign. er ikke tilladt. Ved mistanke om overtrædelse af denne bestemmelse forbeholder URBANGuide sig ret til at videregive relevante indsamlede oplysninger til den respektive samarbejdspartner eller andre involverede.
10. Lovvalg og tvister
Køb gennem URBANGuide, der knytter sig til ovenstående vilkår m.v., er underlagt dansk ret. Ved din brug af internetsiden anerkender du, at enhver tvist mellem dig og URBANGuide vedrørende ovenstående vilkår m.v., skal afgøres ved de danske domstole efter dansk ret.
11. Virksomhedsinformation
Sweet Media Group ApS, Frederiksholms Kanal 4B, 5.sal, 1220 København K. CVR: 40066284
12. Kontaktinformationer
E-mail: info@urbanguide.dk
Telefon: 70 26 01 03. Telefonen har åbent tirsdag-torsdag fra kl.10.00-12.00.
Kontaktoplysninger på den/de pågældende samarbejdspartner(e) vil fremgå af den mail, du får tilsendt som bekræftelse på, at du har købt dit værdibevis. Er dette ikke tilfældet, se den pågældende samarbejdspartners kontaktinformationer på samarbejdspartnerens hjemmeside.